eGryfino - Portal eGryfino - sport, kultura, informacje, wydarzenia - informacje z powiatu gryfińskiego.

Sprawdzony pomysł na lokalny biznes w trudnych czasach

Sklepów pod szyldem Żabka jest w całym kraju już ponad 6100, coraz więcej działa ich także w naszym regionie. To nie dziwi, bo osoby chcące rozwijać swoją karierę w handlu i otworzyć placówkę we franczyzie mogą liczyć na wiele korzyści i szerokie wsparcie. Jest ono ważne szczególnie teraz, gdy wiele osób zmaga się z trudną sytuacją zawodową. Sieć gwarantuje nowym franczyzobiorcom 16 tys. zł. przychodu podstawowego miesięcznie przez rok, wynajmie lokal, dba o prawidłowe przeszkolenie przedsiębiorcy oraz zapewnia bieżącą pomoc przez cały okres trwania współpracy.

Ruszaj z własnym biznesem

Aby rozpocząć współpracę z siecią Żabka, wykształcenie czy doświadczenie zawodowe w handlu nie jest konieczne. Liczy się gotowość rozwoju i prowadzenia własnej działalności, zaangażowanie, pracowitość i przedsiębiorcze podejście. Kandydaci na franczyzobiorców muszą przejść ponadto pomyślnie rekrutację i szkolenia. Pan Robert Michalik, który pierwszy sklep pod szyldem Żabka uruchomił w 2010 r. w Wałczu, prowadzi również lokal w Gryfinie podkreśla: - Chciałem pracować na własne konto, ale nie miałem kapitału, żeby otworzyć sklep samodzielnie, całkowicie od zera. Pomyślałem zatem o franczyzie i postanowiłem spróbować współpracy z Żabką. Dzięki wsparciu ze strony przedstawicieli sieci nie czułem się ze wszystkim sam, odbyłem też szkolenia w sklepie szkoleniowym, a następnie już w rzeczywistych warunkach. Finalnie uruchomienie sklepu przy włożonym przeze wysiłku przebiegło bardzo sprawnie.

Zarówno doświadczeni, jak i nowi przedsiębiorcy dołączający do sieci Żabka, mogą liczyć na wszechstronne wsparcie, które jest szczególnie ważne w momencie uruchamiania sklepu. Nie muszą martwić się o poszukiwania odpowiedniej lokalizacji pod sklep, bowiem znalezienie atrakcyjnego lokalu leży po stronie sieci. Podobnie jak jego wynajęcie, umeblowanie, wyposażenie w lodówki i chłodnie, oświetlenie, a także zaopatrzenie. Sieć sklepów Żabka wspiera swoich franczyzobiorców także w trudnym czasie epidemii w Polsce – firma zaopatrzyła sklepy w środki dezynfekcyjne, rękawiczki, a w całej sieci zamontowała specjalną szybę pleksi oddzielająca kasjerów od klientów. Dodatkowym atutem jest gwarantowane wsparcie finansowe w wysokości 16 tys. zł podstawowego przychodu miesięcznie przez pierwsze 12 miesięcy działalności. Przy tym na start nowemu franczyzobiorcy potrzebne jest około 5 tysięcy zł, które przeznaczane jest między innymi na zakup kasy fiskalnej, koncesji czy produktów regionalnych. W ten sposób franczyzobiorca wchodzi do praktycznie gotowej na otwarcie i przyjmowanie klientów placówki wartej około 300 tys. zł.  Co ważne, osoba, która podejmie współpracę z Żabką, może w każdej chwili zrezygnować i nie wiąże się to z żadnymi konsekwencjami. Obie strony obowiązuje bowiem 30 dniowy okres wypowiedzenia.

 

To nie koniec wsparcia

Od samego początku kandydaci, a później już franczyzobiorcy, korzystają także z szeregu szkoleń, na wstępie m.in. w sklepach trenerskich, ale i w formie online na platformie e-learningowej, z różnych obszarów, w tym sprzedażowych, zarządzania zespołem czy obsługi klienta, dzięki którym stale zdobywają ważną wiedzę i umiejętności w pracy w handlu jak i bezpośrednio w sklepie Żabka. Sieć oferuje również przedsiębiorcom działającym pod ich szyldem bieżącą opiekę i wsparcie ze strony Centrum Wsparcia Franczyzobiorców, do którego w każdym momencie mogą się zgłosić z pytaniem czy problemem. – Bieżące, jasne informacje ze strony jednostek wspierających franczyzobiorców, a także bezpośrednia pomoc ze strony Partnera danego sklepu, są niezwykle istotne. Ponadto realizowane przez sieć promocje, jak i działania komunikacyjne i reklamowe, bardzo pomagają w sprzedaży – zwraca uwagę Robert Michalik. Prowadzący sklepy z Żabką cenią sobie również, że jest to marka rozpoznawalna przez większość Polaków, co pozwala lokalnym przedsiębiorcom dotrzeć do szerszej grupy klientów.

 

Sklep w czasach nowej technologii

W sieci rozwijane są także rozwiązania technologiczne, które następnie wdrażane do poszczególnych sklepów, mają poprawić wygodę zakupów, jak również ułatwić franczyzobiorcom Żabki codzienne zarządzanie nimi. Jest wśród nich chociażby aplikacja frappka, dzięki której jedynie przy użyciu smartfona franczyzobiorcy mogą w każdym momencie monitorować na przykład poziom zatowarowania, termin kolejnej dostawy czy wielkość obrotów w swojej placówce oraz dedykowana klientom aplikacja żappka, z programem lojalnościowym i szeregiem promocji, z których chętnie korzystają także mieszkańcy naszego regionu.

Wszystko to daje rozpoczynającym biznes z Żabką poczucie bezpieczeństwa, pozwalając im na koncentrację w szczególności przez pierwsze miesiące na budowaniu relacji z okolicznymi klientami, a tym samym pozycji na lokalnym rynku. Według danych Żabki na 10 nowych franczyzobiorców, aż 9 po pierwszym roku osiąga satysfakcjonujący poziom rozwoju sklepu. Wskaźnik jest dużo korzystniejszy niż na rynku tzw. sklepów niezależnych, ponieważ wg danych rynkowych średnio w pierwszym roku działalności upada ponad 30% małych i średnich firm.

 

Więcej informacji na www.franczyza.zabka.pl

Dodaj komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz zapisy regulaminu